• kontakt@programzysk,pl

Google Ads- jak wykorzystać możliwości?

Reklama w Internecie może przyjmować różne oblicza. Jednym z nich jest Google AdWords, chociaż nie każdy się na nią zdecyduje, ponieważ to rozwiązanie płatne. Warto jednak wiedzieć, że niesie ono ze sobą sporo korzyści.

Google Ads – co to takiego?

Google Ads, wcześniej znane jako Google AdWords, to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby w jak najkrótszym czasie osiągnąć skuteczność reklamy. Jak to możliwe? Zastanówmy się jak działa wyszukiwarka. Gdy użytkownik chce odnaleźć interesujące go informacje w oknie wyszukiwania wpisuje interesujące go hasło, określane też mianem frazy kluczowej. Google, dzięki specjalnym algorytmom przeszukuje zasoby Internetu, aby następnie wskazać najbardziej pasujące do zapytania wyniki. Jednak nie wszystkie strony są przez wyszukiwarkę traktowane w ten sam sposób – mówi się o tzw. organicznych i nieorganicznych wynikach wyszukiwania. Te pierwsze wymagają znacznie dłuższego czasu, aby uzyskać oczekiwane efekty, natomiast wyniki nieorganiczne, jak reklamy Google Ads pozwalają uzyskać wręcz natychmiastowy efekt, co dla wielu jest ogromnym atutem.

W przypadku Google Ads można wskazać, że sposób rozliczania uzależniony jest od ilości kliknięć użytkowników w link. To tzw. cost per click, przy czym wydatki, jakie należy ponieść na reklamę będą różnić się w zależności od branży, a także konkurencji na dane słowo kluczowe. Co ciekawe, koszt za jedno kliknięcie może być naprawdę zróżnicowany – od zaledwie kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Google Ads mogą przyjmować różną formę – od reklam tekstowych, produktowych, graficznych po remarketing.

Google Ads – dla kogo to rozwiązanie?

Google Ads to tak naprawdę rozwiązanie dla każdego, komu zależy na szybkich efektach działania. Sprawdzi się w zasadzie w każdej branży, jednak tam, gdzie konkurencja jest naprawdę duża może to być rozwiązanie nieco mniej korzystne.

Każdą kampanię Google Ads należy odpowiednio skonfigurować i co ważne – należy pamiętać, żeby regularnie optymalizować jej założenia, bo tylko w takim wypadku będzie można osiągnąć znacznie lepsze efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *